REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
WWW.FAJNEBAJE.PL
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep www.fajnebaje.pl działa na zasadach określonych w niniejszym
Regulaminie.
2. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży
Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług
świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.fajnebaje.pl, zasady
świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie
usług drogą elektroniczną.
3. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do
korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.fajnebaje.pl, zobowiązany jest
do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają
zastosowanie przepisy:
4.1. Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002
r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.),
4.2. Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz.
827),
4.3. Ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23
września 2016 r. (Dz.U. 2016 poz. 1823),
4.4. Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz.
93 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
§ 2
DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
1. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz
dostępny na stronie internetowej www.fajnebaje.pl umożliwiający utworzenie
Konta.
2. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz
dostępny na stronie internetowej www.fajnebaje.pl umożliwiający złożenie
Zamówienia.
3. KLIENT – Usługobiorca, który zamierza
zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
4. KONSUMENT – osoba fizyczna, która
dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową.
5. KONTO – oznaczony indywidualną nazwą
(loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy,
w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym Produkty zakupione przez
Klienta.
6. NEWSLETTER - Usługa Elektroniczna
pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na podany przez
Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Usługodawcy,
dotyczących Sklepu oraz dostępnych w nim Produktów.
7. PRODUKT – dostępna w Sklepie Treść
Cyfrowa, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
8. REGULAMIN - niniejszy regulamin Sklepu.
9. SKLEP - Sklep internetowy Usługodawcy
działający pod adresem www.fajnebaje.pl
10. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA –
Przemysław Puk wykonujący działalność gospodarczą pod firmą START MEDIA
PRZEMYSŁAW PUK wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do
spraw gospodarki, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul.
ks. Juliana Chrościckiego 83/93, 02-414 Warszawa, NIP: 9271683004,
REGON:210972166, adres poczty elektronicznej (e-mail): kontakt@fajnebaje.pl
11. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży
Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
12. TREŚCI CYFROWE - dane dostarczane przez Sprzedawcę w formie cyfrowej, do których dostęp osiąga się poprzez Konto prowadzone w Sklepie.
13. KARTA PODARUNKOWA – elektroniczny bon (Treść Cyfrowa) uprawniający Klienta do zakupu konkretnej ilości bajek w Sklepie.
14. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa
świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za
pośrednictwem Sklepu.
15. USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba
prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której
ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
16. ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta
stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
§ 3
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
1. Sklep www.fajnebaje.pl prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem
sieci Internet.
2. Produkty oferowane w Sklepie są nowe, wolne od wad fizycznych i
prawnych i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
3. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie
stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie,
składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
4. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana
jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki.
5. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili
złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od
zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych
Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
6. Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą
Formularza Zamówień (Sklep www.fajnebaje.pl) – 24 godziny na dobę przez cały
rok.
7. W celu złożenia Zamówienia, Klient ma obowiązek dokonać rejestracji
Konta w Sklepie.
8. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest
zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania
Zamówienia.
9. Klient ma możliwość dokonania personalizacji Produktu na podstawie
informacji przesłanych przez Klienta w Formularzu Zamówienia.
§ 4
KARTA PODARUNKOWA
1. Osoba kupująca Kartę Podarunkową musi posiadać Konto w Sklepie.
2. Karta Podarunkowa opiewać może na: 1, 5, 10, 15 lub wszystkie bajki.
3. Karta Podarunkowa jest ważna przez okres 3 miesięcy od dnia jej zakupu.
4. Natychmiast po otrzymaniu wpłaty od Klienta, Karta Podarunkowa jest automatycznie generowana i przesyłana Klientowi drogą mailową.
5. Klient może przekazać Kartę Podarunkową osobie obdarowywanej drogą mailową lub wręczyć ją osobiście po jej uprzednim wydrukowaniu.
6. W celu uzyskania dostępu do podarowanych audiobajek, osoba obdarowana musi zarejestrować Konto w Sklepie www.fajnebaje.pl, złożyć Zamówienie poprzez dodanie odpowiedniej liczby bajek do „koszyka” oraz wpisać znajdujący się na Karcie Podarunkowej kod rabatowy.
7. Jeśli ilość wybranych bajek podczas składania Zamówienia przez osobę obdarowaną jest wyższa od nominału Karty Podarunkowej, możliwe jest dokonanie dopłaty za dodatkowe bajki.
8. Osoba obdarowana nie musi wykorzystać Karty Podarunkowej poprzez złożenie jednego Zamówienia. Osoba obdarowana może wykorzystać Kartę poprzez złożenie kilku Zamówień w okresie, o którym mowa w pkt 3 niniejszego paragrafu.
9. Karta Podarunkowa nie podlega zwrotowi.
10. Karty Podarunkowej nie można spieniężyć.
§ 5
ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie
przez Klienta Zamówienia udostępnionym przez Sprzedawcę sposobem, zgodnie z § 3
pkt 6 oraz 8 Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego
otrzymanie.
3. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2
niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem.
Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości
e-mail.
4. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
4.1. potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
4.2. niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od
umowy.
5. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w
pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a
Sprzedawcą.
6. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu, który
będzie wysyłany pocztą elektroniczną na adres mailowy Klienta podany w
Formularzu Zamówienia.
§ 6
SPOSOBY PŁATNOŚCI
1. Sprzedawca udostępnia płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności (Przelewy24.pl).
2. Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
3. Operatorem kart płatniczych jest PayPro S.A. Agent Rozliczeniowy wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000347935, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, NIP: 7792369887, REGON: 301345068.
4. Produkt zostanie udostępniony w Koncie Klienta dopiero po jego
opłaceniu.
§ 7
DOSTĘP DO PRODUKTU
1. Udostępnienie Produktu nastąpi po pozytywnej autoryzacji transakcji
przez elektroniczny system płatności Przelewy24.pl
2. Produkt zostanie udostępniony w Koncie Klienta prowadzonym w
Sklepie.
3. Klient ma możliwość bezterminowego dostępu do Produktu w swoim
Koncie bez możliwości jego pobrania na jakiekolwiek urządzenie.
§ 8
REKLAMACJA PRODUKTU
1. Reklamacja z tytułu rękojmi.
1.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta
będącego Konsumentem z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne i prawne, są
określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16,
poz. 93 ze zm.).
1.2. Zawiadomienia o wadach dotyczących Produktu oraz zgłoszenie
odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na
adres: kontakt@fajnebaje.pl lub pisemnie na adres: ul. ks. Juliana
Chrościckiego 83/93, 02-414 Warszawa.
1.3. W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy
podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu
reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz
dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie
reklamacji przez Sprzedawcę.
1.4. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji.
1.5. W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem –
nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest
jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
1.6. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym
trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.
§ 9
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Z zastrzeżeniem pkt 4 niniejszego
paragrafu, Klient będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od
niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie
14 dni.
2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za
niezawartą.
3. Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy,
liczy się od dnia zawarcia umowy.
4. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży:
4.1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb,
4.2. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu,
ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi
rzeczami,
4.3. w której przedmiotem świadczenia jest usługa, jeżeli Sprzedawca
wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany
przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę
utraci prawo odstąpienia od umowy,
4.4. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne
albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
4.5. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku
materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą
Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go
przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
5. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy,
jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego
zobowiązania w terminie ściśle określonym.
§ 10
RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług Elektronicznych
takich jak:
1.1. zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
1.2. prowadzenie Konta w Sklepie,
1.3. Newsletter.
2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie
odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu
treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i
prezentowanych w nim materiałów.
§ 11
WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG
ELEKTRONICZNYCH
1.
Świadczenie Usług
Elektronicznych określonych w § 9 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest
nieodpłatne.
2. Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
2.1. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na
umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i
ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania
przez Usługobiorcę.
2.2. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu
Konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony.
2.3. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu
z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony.
3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem
teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
3.1.
komputer (lub urządzenie
mobilne) z dostępem do Internetu,
3.2.
dostęp do poczty
elektronicznej,
3.3.
przeglądarka internetowa,
3.4.
włączenie w przeglądarce
internetowej Cookies oraz Javascript.
4. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób
zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych
i praw własności intelektualnej osób trzecich.
5. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze
stanem faktycznym.
6. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze
bezprawnym.
§ 12
REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za
pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: kontakt@fajnebaje.pl
2. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji
i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę
wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie
ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie,
nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres
e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez
Usługobiorcę sposób.
§ 13
WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
1.1. Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o
charakterze ciągłym i bezterminowym (prowadzenie Konta, Newsletter).
1.2. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i
bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@fajnebaje.pl
1.3. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi
Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy
Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o
charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania
naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po
upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres
wypowiedzenia).
1.4. Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na
przyszłość.
2. Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi
Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
§ 14
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
1. Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem
www.fajnebaje.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i są własnością Przemysława
Puka wykonującego działalność gospodarczą pod firmą START MEDIA PRZEMYSŁAW PUK,
ul. ks. Juliana Chrościckiego 83/93, 02-414 Warszawa, NIP: 9271683004, REGON:
210972166. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną
Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony
www.fajnebaje.pl, bez zgody Usługodawcy.
2. Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej
zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz
zawartość strony www.fajnebaje.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego
przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz
karną.
§ 15
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z
obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu
zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
3. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami
będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją
polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym
rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też
byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane
przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
4. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą
(Klientem) będącym Konsumentem, zostają poddane sądom właściwym zgodnie z
przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz. U.
Nr 43, poz. 296 ze zm.).
5. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z
pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po
zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub
wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na
stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz
Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich
Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej:
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać
także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania
reklamacyjnego jest bezpłatne.
6. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności
złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute
Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.